Wanderer machen eine Pause

Löfer Rabenlaypfad

Avontuur Rabenlay

Het Traumpfädchen loopt door weidse velden, lieflijke bossen en markante rotsformaties avontuurlijk op en neer naar de Rabenlay. Hoogtepunten zijn de buitengewone panorama's op het dal van de Moezel met af en toe uitzicht op de Ehrenburg en Burg Thurant.

Beschrijving van de route

Aan de bosrand even boven Löf begint bij de schuilhut in het Alzbachtal het Rabenlaypfad van Löf. De parkeerplaats bevindt zich bij het sportpark op slechts 350 m afstand (toegangsweg is gemarkeerd). Dit Traumpfädchen laat al onmiddellijk zien dat enige conditie wel nodig is om van deze wandelroute te genieten. Want al kort na het beginpunt gaat het langs de Alzbach flink bergopwaarts. Even loopt het pad gelijk op met de Moselsteig, maar ter hoogte van een waterreservoir gaat het pad weer afzonderlijk verder. Een houten trap helpt om een steil stuk te overwinnen voordat de rand van het bos al in zicht komt. Daar aangekomen is deze eerste klimpartij volbracht.

De richtingborden wijzen naar links en bij de wandeling door de weidse velden glijdt uw blik ontspannen naar het dal van de Moezel. Nadat u een weg bent overgestoken nadert u aan een bosperceel waar men op het Traumpfad "Hatzenporter Laysteig" stoot. Beide wegen volgen gezamenlijk de bosrand naar links maar kort voor de helling scheiden de wegen zich weer. Het Traumpfädchen buigt duidelijk rechtsaf naar het dal, waarbij een goed neerzetten van uw voeten en stevige schoenen hun dienst bewijzen. Ten slotte komt men midden in een dicht hellingbos bij een pad. Bij het ronden van een diep ingesneden zijdal komt u in een werkelijk oeroude sfeer terecht, maar al snel opent de vegetatie zich weer en bij een wegwijzer komen het Traumpfädchen, het Traumpfad en de Moselsteig weer samen. Voordat u de route voortzet naar links, wordt een rustpauze aanbevolen in de nabijgelegen Winzerhütte met uitzicht op de Moezel.

Na deze uitzichtrijke pauze volgt men het pad verder langs de steile helling. De afslag naar Hatzenport en de Johanniskirche laat u voor wat ze zijn, want recht vooruit lonkt al de Rabenlay! Onderweg daar naartoe moet u uw voeten weer goed neerzetten, maar onderweg staan banken voor u klaar om even op adem te komen en te genieten van het heerlijke uitzicht op de Moezel. Na wat op en neer komt u uiteindelijk bij de Rabenlay zelf, waar u naast wat banken en een hut beloond wordt met een fantastisch uitzicht. Het valt niet mee om deze idyllische plek achter u te laten en de weelderige heggen bergop te volgen. Als het Traumpfad linksaf buigt, gaan het Traumpfädchen Löfer Rabenlaypfad en de Moselsteig naar rechts met uitzicht op de Ehrenburg richting de dichtbij gelegen K41 en steken deze over. Kort daarop daalt het pad naar rechts het bos in. Nadat u het bos doorkruist hebt en duidelijk bent gedaald splitsen het de Moselsteig en het Traumpfädchen, dat de rand van de weide volgt. Af en toe kunt u een blik opvangen van de Burg Thurant aan de andere zijde van de Moezel, maar dan duikt het pad bij een evenemententerrein nog een keer het bos in. Na een kort pad bereikt men dan weer het startpunt van de wandeling. Van daaruit zijn het nog maar een paar passen rechts naar beneden naar de schuilhut aan het begin.

Hoogtepunten van de Traumpfädchen

• Alzbachpark
  • Moezelpanorama bij de Rabenlay
  • Uitzicht op de Ehrenburg en Burg Thurant
  • Winzerhütte met zicht op de Moezel
  • Dorp aan de Moezel Löf

Feiten op een rij Traumpfädchen "Löfer Rabenlaypfad"

Lengte

gemiddeld

Routebeschrijving
Startpunt
Aansluiting op het openbaar vervoer
  • via de B 416 naar Löf
  • in Löf op de Bergweg / K 41 afbuigen richting Münstermaifeld
  • de Bergweg nog wat verder volgen
  • op de rotonde afslaan naar de straat "In der Mark"
  • verder de borden volgen naar het sportveld (In der Mark)
  • aan het eind van de straat loopt een smalle weg naar het sportveld (bord)
  • rij voorbij het sportveld
  • aan de andere kant van het sportveld bevindt zich dan de parkeerplaats
  • voetpad naar de start: 350 m
56332 Löf, In der Mark 17 (Wandelparkeerplaats - Verlenging noordzijde Sportveld)
bestemmingsstation:
Löf (toegangsweg met richtingborden 1,1 km)
lijnen:
  • Regiospoor van Koblenz naar Löf

Links

Impressies van Traumpfädchen "Löfer Rabenlaypfad"

Opmerkingen en fouten

Traumpfädchen geopend

Ontdek meer Traumpfädchen

Traumpfade 1

Niederfeller Schweiz

lengte: 4,3 km

moeilijkheidsgraad: licht

naar het Traumpfad "Niederfeller Schweiz"
Traumpfade 2

Moseltraum

lengte: 3,4 km

moeilijkheidsgraad: licht

naar het Traumpfad "Moseltraum"