Niederfeller-Schweiz

Niederfeller Schweiz

Bosmijmeringen langs de Moezel

Deze idyllische route biedt u een dromerige natuurbeleving, die u groen omzoomde paden en verende bospaden voorschotelt met fantastische vergezichten op de Moezel. De highlights van deze route zijn de uitgestrekte Blick en Maifeld, het uitzicht op het kasteel van der Leyen en de uitzichttoren "Mönch-Felix-Hütte".

Beschrijving van de route

Vanaf de bushalte "Unter den Linden" in het centrum van Niederfell is een 750 m lange toegangsweg gemarkeerd naar het startpunt Linkemühle. Bij de Linkemühle begint het Traumpfädchen Niederfeller Schweiz, dat het beste rechtsom ontdekt kan worden. Volg daarom eerste de richtingwijzer in de richting van de Grillhütte. De bosgrond veert heerlijk onder uw zolen terwijl het smalle bospaadje steeds dieper in het idyllische Aspeler Bachtal afdaalt. Een soortenrijk gemengd bos en rotspartijen zorgen voor een ontspannen en een rustige sfeer. Stap na stap wint men bijna onmerkbaar aan hoogte tot men na 0,7 km afscheid neemt van het tot nu toe gemeenschappelijke Traumpfad. Het Traumpfädchen zelf volgt halverwege de helling het Aspeler beekdal. Met een levendig op en neer leidt het pad tenslotte naar de Grillhütte, die midden in het groen uitnodigt om even te pauzeren.

Aangesterkt en opgefrist is er even later een korte, maar duidelijke helling die de oude "Niederfeller Viehdrift" wordt genoemd, omhoog naar het plateau van de Moezel. Boven aangekomen wijkt het bos terug en maken sappige weiden een vrij uitzicht mogelijk op de omgeving. Slechts een kleine omweg later bereikt men bij een kruising al het uitzichtpunt op het Maifeld. Vanaf de bank die daar voor u klaar staat kunt u heerlijk genieten van het grandioze uitzicht op het dal van de Moezel en ver over het Maifeld.

Vanaf het uitzichtpunt Maifeldblick zijn het nog maar enkele meters bergop voordat de route weer terugbuigt naar het dal. Samen met het Traumpfad en de Moselsteig wandelt men nu weer terug door een zeer afwisselende natuur die gedomineerd wordt door fruitboomgaarden en heggen.
Nadat u een toegangsweg bent overgestoken wacht de Feuerrosenweg. Weelderige wilde rozen flankeren vooral het eerste deel van dit uiterst idyllische weggetje waarna al heel snel het uitzicht op het kasteel von der Leyen met de Johanniskirche wordt bereikt.

Het Traumpfädchen gaat nu weer licht omhoog langs de rotswanden naar het laatste hoogtepunt van de dag: de Mönch-Felix-Hütte, een luchtige uitzichttoren. De Moezel, Niederfell en Kobern-Gondorf met zijn kastelen vormen een heerlijk panorama. Vrolijk kan men daarna de afdaling inzetten naar het dal. Vanaf het beginpunt aan de Linkemühle brengt de al bekende toegangsweg (750 m) de wandelaar weer terug in Niederfell, waar de plaatselijke gastronomie u naar binnen lokt.

Hoogtepunten van de Traumpfädchen

• Aspeler beekdal
  • Uitzicht op Maifeld
  • Mönch-Felix-Hütte
  • Gezicht op Schloss von der Leyen en de Johanniskirche

Feiten op een rij Traumpfädchen "Niederfeller Schweiz"

Lengte

Routebeschrijving
Startpunt
Parkeermogelijkheden
Aansluiting op het openbaar vervoer
  • A 61 Afslag Koblenz/Dieblich verder via de B 411 naar de B 49
  • B 49 langs de Moezel tot Niederfell
  • 56332 Niederfell, Parkeerplaats langs de Moezel (B49)
56332 Niederfell, bij de Linkemühle
56332 Niederfell, Parkeerplaats langs de Moezel (B49) / 750 m toegangsweg naar het startpunt
bestemmingsstation:
Niederfell, Unter den Linden
lijnen:
  • Lijn 31 Koblenz Hbf – Burgen (Mosel)

Links

Impressies van Traumpfädchen "Niederfeller Schweiz"

Opmerkingen en fouten

Traumpfädchen geopend

Ontdek meer Traumpfädchen

Traumpfade 1

Moseltraum

lengte: 3,4 km

moeilijkheidsgraad: licht

naar het Traumpfad "Moseltraum"
Wanderer machen eine Pause

Löfer Rabenlaypfad

lengte: 4,7 km

moeilijkheidsgraad: gemiddeld

naar het Traumpfad "Löfer Rabenlaypfad"