Wanderer machen eine Rast

Kleiner Stern

Bos en weidse vergezichten aan de Krahnenberg

Deze wandeling voert door open weidelandschap afgewisseld met rustige passages door gemengd bos. Onderweg begeleiden de wandelaar telkens weer adembenemende uitzichten op de Rijn, Andernach, Namedy en op het Neuwieder rivierbekken.

Beschrijving van de route

De afwisselende rondwandeling van het Traumpfädchen Kleiner Stern begint op de parkeerplaats Krahnenberg. Vanaf de halteplaats voor beltaxi's loopt een trap naar beneden, voordat u linksaf slaat naar het nabijgelegen uitzichtpunt met een heerlijk uitzicht op de Rijn en Andernach. Een voetpad leidt u verder langs de "Krahnenburg" (van het huis Krahnenburg) naar een stukje bos. Kort daarna kunt u bij een bankje opnieuw de Rijn zien liggen en nog iets later bereikt men het "Mooiste Wijnuitzicht Midden-Rijn 2016", het tripelpunt van de wandeling. Geniet vanaf een bankje van dit indrukwekkende uitzicht op het Rijndal.

Vanaf hier begint de eigenlijke wandeling, die men het beste tegen de wijzers van klok in kan volgen, om op de terugweg te kunnen genieten van het uitzicht op het Neuwieder rivierbekken. Eerst loopt u gelijk op met de E8 en de Rheinhöhenweg rechtdoor langs de velden, maar die worden al snel afgewisseld door gemengd loofbos. Hier en daar kunt u heerlijk uitrusten op bankjes met doorkijkjes naar Namedy. U hebt vanaf hier goed zicht op de aanlegplaats voor bezoekers aan de Geysir, maar de natuurlijke attractie zelf met de 60 meter hoge fontein ligt verscholen achter een dicht bladerdek.

Langzaamaan wordt het bos steeds dichter waardoor de geluiden van het Rijndal verstommen. Als u de kleine schuilhut aan de Kleine Stern bereikt, buigt de weg scherp naar links en leidt tot vlak voor de bosrand. Daar buigt u rechtsaf op een pad dat voortdurend omhoog loopt. Bij een vork in de weg verlaat het Traumpfädchen de E8 en zwenkt rechts verder omhoog door het bos. Ietsje later komt u met een korte rechts-links sprong op een breed bosbouwpad dat u linksaf naar het dichtbij gelegen stenen kruis volgt. Hier biedt een bankje een gelegenheid om te rusten en vanaf het kruis aan de rand van het bos opent zich een heerlijk uitzicht.

Na een duidelijke afdaling verwisselt u het bos voor het open veld met een weids uitzicht dat gedomineerd wordt door de kenmerkende kegels van de Vulkaaneifel. Meerdere hoogtemeters lager maakt de weg een knik naar links, nadert de rand van de helling en voert met enkele zigzagbewegingen door de velden naar het oosten.

Als u bij de toegangsweg naar de parkeerplaats komt, sla dan linksaf en kort daarop bereikt u weer het "Mooiste Wijnuitzicht Midden-Rijn 2016". Vanaf hier volgt u de bekende weg naar het uitzichtpunt en terug naar de parkeerplaats.

Hoogtepunten van de Traumpfädchen

• Adembenemende uitzichten op de Rijn
  • Uitzichtpunt
  • Mooiste Wijnuitzicht van Duitsland 2016
  • Hoog stenen kruis
  • Rustige weidepassages

Feiten op een rij Traumpfädchen "Kleiner Stern"

Lengte

licht

Routebeschrijving
Startpunt
Aansluiting op het openbaar vervoer
  • B9 Afslag Andernach-West/Nickenich/Maria Laach
  • afbuigen in de richting Büropark Rennweg
  • na Kreisel verder naar Kirchberg
  • links afbuigen naar de Krahnenbergstraße – deze gaat over in de "In der Felster"
  • boven aangekomen rechts afbuigen naar Parkeerplaats Krahnenberg
56626 Andernach Parkeerplaats Krahnenberg (Krahnenberg)
Links

Impressies van Traumpfädchen "Kleiner Stern"

Opmerkingen en fouten

Traumpfädchen geopend

Ontdek meer Traumpfädchen

Traumpfade 1

Spayer BlickinsTal

lengte: 6,1 km

moeilijkheidsgraad: gemiddeld

naar het Traumpfad "Spayer BlickinsTal"
Traumpfade 2

Sayner Aussichten

lengte: 6,1 km

moeilijkheidsgraad: gemiddeld

naar het Traumpfad "Sayner Aussichten"